Oke, ini nurreen yang speaking yer.
Harini, aku takpuas hati gila tengok orang-orang zaman skrg ni. Kau nak tau kenapa? tkyah tanya, meh meh aku  habaq kat angpa semua. Kau ada tengok tak dressup budak budak zaman skrg? Semua up jer kan, branded pula tu. ish ish, haha.
Dah sampai kelain pula ceritanya, kejap aku pikirkan balik mcmana nak story ni ha. Hahaha.
Lets start daripada segi pemakaian.
First category-Girls lah as you know

*Style ore zaman nak hot top meletup ni begins with scarf. Sorry sesangat, aku bukan nak cakap apa tapi aku dah naik muak tengok orang yang mcamni. Pakai tudung tapi tkde niat nak bertaubat kepada Allah SWT tapi untuk style, trend. Apa kepantat kau ler nak trend saja. Issssh feddup ni. Ramai jugak gadis2 yang memakai tudung ni mengambil gambar hugging, holding hands on the road like dkt pintu gerbang besar, pavilion tu! Hahaha. Nak market kasih sayang ler tu kan nyah. Haktuih ang kena!
Hmmm, menangis aku tengok orang yang mcmnie, okefine aku lagi teruk. Tapi aku siap fikir dua tiga kali lah, if nak pakai tudung, kena pakai dgn ikhlas, kena solat lima waktu, puasa dan segalanya yang tertulis didalam Islam. Tapi itu aku lah, aku akan pakai bila aku dah ready. amin :)
*Second-dress. Yes indeed orang cakap dress tu buat perempuan nampak sweet, comel, auuuw sexy nya. Tapi bagi korang dan bf korang ke sapa lah kan, tapi awak fikirlah, awak pakai benda alah tu dekat satu tempat ja kot, KL. Situ jela tempat awak berani pakai? Dah ramai dah aku nampak, dlm friendlist pun ada lah babe, sorry to say but aku mmg taksuka. Hahaha
Kita keluar kl, pakai baju tuh, pakai baju ini, girls! did your parents knew all the shit you've make? Kau pegang tangan dkt kl, kau cium mulut dgn balak kau kt kl, ang pikiaq apa? Syurga kau? Hahaha. kelaka gila lah kalau mcmtu caranya, Menangis ibubapa kita wak kalau dorang nampak kita buat mcmtu. Saya yang dahulunya teruk sangat sosial takdelah sampai kena ke belah situ pulak, sumpah takpernah.
Kita perempuan, kalau keluar, kita nak orang kenal kita apa jadahnya sebab orang cakap maybe kita hot, glamour gila sbb dressup kita, outfit, like fashion icons ke apa ke. Perluke wahai kaum hawa sekalian?
Pui pui! Hahaha, at least kita nak nampak sweet ke apa ke, pakai lah somethings thats comfort you a lot, looks sweet but not so sexy, wear a jean perhaps. Sebab kalau kita keluar dgn unappropriate situation, orang boleh cakap kita bitch tau tak? Ya Allah, jatuh maruah kau kat luar tu, kau tau ke orang tuh tengah mengutuk kau ke apa ke? Ade? Memang taklah jawabnya nangoi! Kalau kita dapat tau pun, kita nak sound, memang kena balik lah. 'Kang kau kena rogol tengah jalan BB ni, sapa nak jwb? Makbapak kau tau tak kau ktsni?'
Iiissssh menangis lah kalau kena mcmtu, hahahaha. Nasiblah aku tak mcmtu.
So what i was going to say that, To all malaysian girls, tkkisah lah agama apa ke, muka kau cantik ke tak ke, jagalah batas pergaulan kau, or kpd yang berpakaian tudung tu, lagi more important lah oke. Paham paham jela, if ade yang terasa, sorry aku tde niat pun, tapi aku tengh cakap benda yang benar dkt laman sosial ni right? Kaum Adam semuanya setuju so aku just post jerlah dkt sni. Taubat lah oke, paling senang pun, kita pakai lah something yg tak terlalu sexy, yang takkan buatkan orang rasa ghairah ke apa orite.

Thats it, byebye -Zen
Assalamualaikum<3

No comments:

Post a Comment